معاون دفتر بهبود کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هزار و ۲۱۰ واحد صنعتی در کشور برای دریافت تسهیلات و تامین مالی زنجیره‌ای تولید ثبت نام کرده‌اند.

مجتبی نقدی در جلسه تبیین تامین مالی زنجیره‌ای و تسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی، گفت: هم اکنون ۱۲ بانک در نظام تامین مالی زنجیره‌ای کار را شروع کرده و تاکنون ۲۷ بانک حداقل یک استعلام را در سامانه به ثبت رسانده اند.  

معاون دفتر بهبود کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت تبیین کرد: ابلاغیه معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی مبنی بر استعلام صورت حساب الکترونیک به همه بانک‌ها ابلاغ شده و در جلسات وزارت صمت هم محدودیتی برای مکاتبه با بانک‌ها وجود ندارد.

 به همه بانک‌ها ابلاغ شده که استعلام صورت حساب الکترونیکی در شبکه بانکی جاری شود و نظام تامین مالی زنجیره تولید با گستردگی بیشتری صورت گیرد.  

به گفته وی، شفافیت معاملات از دیگر مزیت‌های این طرح است.

 استان قزوین در این طرح تاکنون ۱۲ تا ۱۵ فقره تسهیلات دریافت کرده که در راستای تامین مالی زنجیره تولید واحد‌های صنعتی با کمک سیستم‌های بانکی استان پرداخت شده است.

میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری قزوین هم گفت: بزرگترین سد راه فعالیت بانک‌ها در قزوین تامین منابع است.

 بانک‌ها برای تامین منابع مالی خود و گردش مالی بهتر باید به دنبال راه‌های جایگزین خارج از شبکه بانکی باشند.

 ما به عنوان مسئولین اقتصادی استان تلاش می‌کنیم تا منابع بانک‌ها تامین و یا تقویت شودو در عین حال انتظار داریم تلاش بانک‌ها در زمینه تثبیت و رشد رتبه‌های استان قزوین و ارائه خدمات با کیفیت روز افزون باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.